27. března 2016

Napůl zlý | Recenze

Originál: Half Bad
Autor: Sally Green
Počet stran: 368
Rok vydání: 2014
Nakladatelsví: YOLI

Nadpřirozený thriller se odehrává v novodobé Anglii, kde mezi lidmi žijí v utajení černí-zlí a bílí-hodní čarodějové. Obě frakce rozděluje silná nenávist a spojuje jedna jediná věc – strach z chlapce, který pochází z obou stran.
Patnáctiletý Nathan je synem smíšeného čarodějnického páru a ostatními čaroději vězněn a mučen. Chlapec musí ze svého žaláře uprchnout před svými šestnáctými narozeninami a najít svého otce, nejsilnějšího a nejkrutějšího černého čaroděje na světě, jinak zemře. Zvládne svůj nelehký úkol přesto, že nemůže nikomu věřit? Ani dívce, kterou miluje?


Hned na úvod musím velice pochválit obálku. Ta je zpracovaná opravdu úžasně. Jsem ráda, že i v českém vydání zachovali na obálce původní název Half Bad. A teprve nedávno jsem si všimla, že ta červená tekutina (krev) vytváří profil obličeje. Je to jen takový detail, ale dost působivý.

Na začátku jsem se zalekla formy psaní, která byla podávána formou ty (ty se zalekneš). Nevím jak přesně to specifikovat, tak raději přiložím ukázku. Nikdy jsem se s tím v knize nesetkala, takže mě to trochu vykolejilo. Po pár stránkách jsem si na to zvykla, ale to už přišla na řadu klasická ich-forma.

Po klicích je tu jenom stání a čekání. Nejlepší je dívat se na zem. Stojíš vedle klece na cestičce. Cesta je blátivá, ale nebudeš ji zametat, ne dneska, ne s tímhle plánem. V posledních několika dnech hodně pršelo. Podzim přichází rychle. Ale dneska přesto neprší; zatím to jde dobře.

Nathana jsem si oblíbila rychle. Jako hlavní postava je vykreslen velice dobře. Inteligentní, vynalézavý, s dobrou fyzičkou. Bohužel je ale neskutečně paličatý a i přes četná varování navštěvuje svojí jedinou lásku - Annalise. To byla jediná věc, která mi dost vadila. On dostane nakládačku a stejně za ní pořád leze. Prostě láska.

Musím také zmínit Gabriela, který ve mě zanechal hluboký dojem a troufám si říct, že je to nejlepší postava v celé knize. Objevuje se až ke konci, jako posluhovač černé čarodějnice. Ze začátku si Nathan a Gabriel k sobě hledají cestu, ale nakonec si vytvoří opravdu jedinečné pouto.

Příběh je plynulý a rozhodně čtivý. Knížka po celou dobu nechává čtenáře napnutého a ve strachu o hlavního hrdinu. Popisy okolí jsou v rozumné míře a tak se určitě nestane, že by vás znudilo právě tohle. Všechny postavy mají dobře zpracované charaktery, některé až tak, že je budete nenávidět od prvního slova, které vypustí z pusy. Jiné vám zase přirostou k srdci okamžitě.

Jediné, co mi vadilo, byl zdlouhavý popis všemožných rodinných vztahů. To, že se dozvíme, jak jsou jejich životy propletené, je sice fajn, ale na druhou stranu to už po neustálém opakování trochu leze na nervy.

To by bylo asi vše, co jsem chtěla sdělit. Celkově mám z knihy moc dobrý dojem. Ani jsem nechtěla věřit, že to byla autorčina prvotina. Rozhodovala jsem se, jestli nemám jednu hvězdičku srazit za ten popis rodinných vztahů, ale nakonec to neudělám. Kniha tedy dostává plný počet a já už se těším, až si přečtu druhý díl.



Sally Green
Sally Green žije v severozápadní Anglii. Věnovala se nejrůznějším zaměstnáním (placeným i neplaceným) a měla dokonce i povolání, ale nakonec si našla čas, aby zapsala příběhy, které se jí do té doby honily jen hlavou. Ráda čte, prochází se po krajině a snaží se nepít tolik kávy. Half Bad je její první román.

4 komentáře:

  1. Zrovna nedávno jsem si objednala z Buxu první a druhý díl, ale neměla jsem zatím čas na přečtení. :D Ale koukám, že se mám, na co těšit :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na tvém blogu jsem poprvé a určitě ne naposledy :) Moc pěkná recenze :) Knížku jsem četla a taky se mi hodně líbila :) Další díl je podle mě ještě lepší :)

    OdpovědětVymazat
  3. Z knihy jsem si odnesla dobré dojmy, ale dvojka je ještě lepší, veř mi :)

    OdpovědětVymazat
  4. Na tuhle knížku už se chystám pekelně dlouho a stejně jsem se k ní pořád ještě nedostala. Každopádně teď se na ní těším ještě víc než předtím :)
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat