6. dubna 2016

Knižní tag

1. Máš doma určité místo pro čtení?
Já si většinou čtu každý den před spaním, takže by to byla postel. Ale samozřejmě to není jediné místo, kde bych četla. Mezi další místa patří obývák, ale i kuchyně. V letních měsících si pak čtu venku.

2. Záložka nebo náhodný kus papíru?
Ačkoliv se mi moc líbí všechny zdobené záložky, tak často šáhnu spíš pro kus papíru. Když ho pak chci vyměnit za nějakou pěknou záložku, tak už mám knížku skoro přečtenou a jenom nad tím mávnu rukou.

3. Můžeš přestat číst kdekoliv chceš nebo musíš dojít ke konci kapitoly, na konec strany a podobně?
Vždycky se snažím dočítat kapitoly, ale někdy to prostě nejde. To se potom snažím dojít alespoň na konec strany. Párkrát už se mi ale stalo, že jsem musela skončit uprostřed věty. Při čtení ve vlaku jsem si na poslední chvíli všimla, že už jsem v cíli.



4. Jíš nebo piješ během čtení?
Musím se přiznat, že jsem tak trochu prasátko a nedělá mi problém při čtení pít, nebo dokonce jíst. Samozřejmě si vždycky dávám pozor, abych knížku neušpinila.

5. Můžeš číst při poslouchání hudby nebo dívání se na televizi?
Problém mi to nedělá vůbec žádný, pokud to není příliš hlasité.

6. Jedna kniha nebo všechny najednou?
Někdy se snažím číst knihy pěkně po jedné, jindy si nabalím klidně čtyři. I když přiznávám, že to už je extrém.

7. Čtení nahlas nebo potichu ve své hlavě?
Určitě v hlavě. Nevím jak by na mě lidi koukali, kdybych jim někde začala najednou předčítat.

8. Čteš dopředu nebo přeskakuješ stránky?
Když listuju knihou, tak mi to někdy nedá a přečtu si pár vět nějaké pozdější kapitoly. Jednou se mi to ale dost vymstilo, protože jsem tak přišla na to, kdo umře.
Analfabetka, která uměla počítat

9. Píšeš do knih?
Někdy si ve svých knížkách podtrhávám zajímavé věty/citáty, ale vždycky tužkou, aby se to dalo vygumovat.

10. Jakou knížku máš rozečtenou? Jakou knihu se chystáš číst?
Mám rozečtenou knížku Napůl divoký od Sally Green. A číst se jich chystám opravdu hodně. V nejbližší budoucnosti třeba Město z kostí, Harryho Pottera v angličtině a román 1989.

11. Jak nacházíš nové knihy ke čtení?
Většinou si je vybírám podle recenzí na internetu, nebo když mě zaujme obálka. Ráda bych se držela jen tohoto seznamu, ale vždycky když jdu do knihovny, tak si přibalím ještě něco dalšího.

12. Kdy jsi začala číst?
Odmalička. Už někdy v první třídě jsem s dědou chodila do knihovny a vždycky si tam něco půjčila. Zlom nastal někdy ve dvanácti, kdy jsem na celý rok přestala číst (Nechápu to), ale pak jsem zase začala a drží mě to do teď

.

13. Jak často si kupuješ knihy?
Já můžu být hlavně ráda, že bydlím na malém městě a knihkupectví tu máme jenom prťavé. Když už se dostanu do opravdu velkého knihkupectví, tak se musím hodně překonávat, abych tam neutratila všechny peníze. Ale v průměru to jsou tak dvě knížky za měsíc.

14. Jak často se podíváš na poslední stránku knihy?
Tohle už nedělám, protože se tak stejně nedozvím jak to dopadne.

12 komentářů:

  1. Já mám takovéhle tagy strašně ráda, nevím proč, přijde mi to takové hrozně pěkné, dozvědět se něco "osobního" o blogerech, které ráda čtu.

    Koukám, že se zákožkami to máme obdobně (možná jen s tím rozdílem, že já jsem se ještě ani neobtěžovala si žádnou hezkou záložku pořídit). S čím tě obdivuju je fakt, že zvládáš víc knih najednou - já se v tom jsem vždycky schopná zamotat a pak mám problém s tím, co se odehrávalo v jaké knížce. A musím se přiznat, že já ty poslední stránky knížek dopředu snad nikdy číst nepřestanu. Jsem hrozná. :)

    Přeju krásný zbytek dne!

    OdpovědětVymazat
  2. Já si v posteli číst nesmím, protože bych usnula :D Co se záložek týče, jsem ještě vyšší kalibr - ne náhodný papír, ale obaly od bonbonů. Jíst většinou nemůžu, jelikož když jsem začtená, často mám u toho otevřenou pusu xD Na Napůl divokého se taky chystám, momentálně čtu Tetovaného. Ale se začátkem čtení jsme na tom úplně jinak - já vlastně začala pořádně číst až začátkem tohohle roku (a nechápu, jak je to možné).
    Já mám takový hrozný zlozvyk, že u každé - KAŽDÉ - knihy si čtu poslední větu. A světe div se, většinou si je pamatuju i dlouho potom. Vlastně by se dalo říct, že poslední věty sbírám :)
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
  3. Tyhle tagy jsou hrozně fajn, líbí se mi dozvědět se něco osobnějšího, ze zákulisí :)
    Mé odpovědi by byly dost podobné těm Tvým.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavý tag, s chutí jsem si početla :) Je vždycky lákavé nakouknout do knižních rituálů ostatních :) Přeji příjemný večer :)

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkný tag! :) Taky u čtení jím, a vždycky, když omylem knihu umažu si neskutečně nadávám, pak toho tak na měsíc nechám a nakonec to nevydržím a baštím zas. Ach jo :D

    OdpovědětVymazat
  6. Nesnáším, když musím čtení přerušit uprostřed kapitoly, nebo nejhůře uprostřed věty! :D
    Se záložkami je to také těžké. Mám je moc ráda, ale v závěru je používám málokdy, stránku si prostě pamatuji :D

    OdpovědětVymazat
  7. Skvelý tag ! :) Milujem knihy a takisto čítam už od malička. Toľko príbehov a kníh, ktoré som prečítala.. je ich neskutočne veľa :)
    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoh, vážně skvělý tag! Taky se nekoukám na poslední stránku knih a nechápu lidi, kterým to k něčemu je :D .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A mimochodem vadilo by ti kdybych udělala stejný tag? Trochu bych ho samozřejmě upravila a vydala třeba až další měsíc, ale spousta otázek mi tady prostě sedí! :D

      Vymazat
    2. Ale vůbec, klidně ho vydej co nejdřív :D Oni tyhle tagy kolují všude po blozích a už je docela těžké dohledat opravdového autora. Ráda si článek potom přečtu.

      Vymazat
  9. Skvelý tag. Určite ho musím čoskoro spraviť aj na svojom blogu. Je zaujímavé ako sa rituály pri čítaní u rôznych ľudí tak veľmi líšia.

    Geekishlife

    OdpovědětVymazat
  10. Anonymní20:07

    Tenhle TAG bych měla taky napsat, moc hezký. Knížku (Ne)obyčejný kluk naprosto zbožňuju, na obrázcích mne zaujala jako první. Harryho Pottera jsem viděla jen jako film, ale každý díl tak 5x, možná vácekrát, ale knížku jsem četla jen nednou asi ve třetí třídě první díl, ale nedočetla jsem. Měla bych to napravit!
    (můj blog je: bilakopretina.blog.cz)

    OdpovědětVymazat